Rahman mahu musnah `imej besar’ Kedah

Oleh Azidan Nahar

MUSIM baru Liga Malaysia akan bermula dengan penuh cabaran buat Perlis apabila bertemu jiran, Kedah yang membawa imej besar selaku juara tiga piala utama musim lalu pada perlawanan pembuka tirai Piala Sumbangsih Sultan Ahmad Shah, malam esok.

Apapun, anak-anak buah Abd Rahman Ibrahim jelas sudah bersedia memadam semua kenangan musim lalu terutama tewas penentuan sepakan penalti kepada Kedah dalam perebutan Piala FA.

Bagi Abdul Rahman, anak-anak buahnya akan bertandang ke Stadium Darulaman dengan misi untuk mempertahankan Piala Sumbangsih dan membawa pulang tiga mata penuh dalam perlawanan sulung kempen Liga Super musim ini.

“Musim ini tak boleh nak ramal, tahun lalu lain, tahun ini lain,” katanya mengenai peluang Perlis musim ini.

Jelasnya, ramai tidak menyedari Liga Super musim ini akan menampilkan dua pasukan baru iaitu Polis dan UPB-MyTeam yang disifatkannya mampu mendatangkan cabaran buat pasukan lain.

“UPB-MyTeam dan Polis adalah pasukan baru yang berbelanja besar, kita tidak boleh memandang rendah mereka, Selangor juga sudah mengambil tiga pemain import baru.

“Banyak pasukan lain mengambil tiga pemain import dan mereka semakin kuat. Jika dulu hanya ada Perlis, Kedah, Perak dan Terengganu yang kuat, kini tidak lagi,” katanya.

Pengurus pasukan, Datuk Ismail Kassim, berkata skuad Perlis kini sedang dalam proses mendapatkan seorang lagi pemain import tengah selepas mengekalkan Phillimon Chipeta dan Kabwe Kamuzati.

“Kita sudah ada pemain sayap iaitu Badrul Azam Zamree dan K Soley, di tengah kita ada Yusri (Che Lah) serta Kabwe dan jika boleh kami mahukan seorang lagi,” katanya yang menegaskan sasaran awal Perlis ialah kelompok tiga teratas Liga Super musim ini.

0 comments: