Kedah laung amaran

Oleh SHARIZA ABDULLAH

ALOR STAR – Menjelang sepak mula saingan Liga Super esok, penyandang juara Kedah melaungkan amaran kepada pencabar-pencabarnya bahawa tidak mudah bagi mereka untuk merampas gelaran juara daripada tangan Sang Kenari.

Ini kerana di sebalik muka-muka lama yang dipertaruhkan Kedah, skuad bimbingan Mohd. Azraai Khor Abdullah itu akan tampil dengan semangat dan harapan baru untuk terus mencipta kegemilangan dalam kancah bola sepak tempatan.

Mohd. Azraai berkata, meskipun skuad Sang Kenari tidak melakukan rombakan besar-besaran musim ini, namun barisan pemainnya telah bersedia dan memahami sepenuhnya cabaran yang bakal ditempuhi lebih-lebih lagi apabila berjaya merangkul tiga kejuaraan musim lalu.

Pada masa sama, katanya, para pemain Kedah telah ditanam dengan perasaan rendah diri dengan tidak memandang enteng terhadap lawan walaupun memiliki status selaku penyandang juara.

“Kami menyedari setiap pasukan akan berusaha meningkatkan prestasi dan persembahan masing-masing pada musim baru nanti.

“Kedah sebagaimana musim lalu akan turut berusaha meningkatkan prestasi dengan mengekalkan komitmen dan disiplin. Walaupun dibarisi muka-muka lama, namun rata-rata usia pemain sebenarnya masih muda. Semangat mereka masih berkobar-kobar selain menunjukkan kematangan dalam permainan.

“Kedah tidak akan memberi laluan mudah kepada lawan kerana kami akan berjuang habis-habisan dalam setiap perlawanan,” katanya kepada Utusan Malaysia, semalam.

Kedah akan membuka tirai musim baru Liga Malaysia dengan menentang pasukan jiran, Perlis di Stadium Darul Aman bagi merebut Piala Sultan Ahmad Shah, malam esok.

Mengulas pertemuan itu, Mohd. Azraai menjangkakan bakal berdepan cabaran sengit Perlis yang dilihat semakin konsisten dengan kehadiran lebih ramai pemain-pemain berpengalaman ke dalam skuad itu.

0 comments: