Perak benam UPB-MyTeam

Oleh Hamdan Said dan Mohd Fadzrie Hazis


ASAK: Pemain UPB MyTeam, Azmi Muslim (kiri) berebut bola dengan pemain Perak, Mohd Noor Hazrul pada perlawanan Liga Super di Stadium Majlis Bandaraya Petaling Jaya, malam tadi.

Selangor seri dengan Johor FC dan NS bernasib baik di Brunei

PERAK melakar kemenangan kedua berturut-turut apabila menang 1-0 ke atas UPB-MyTeam, tatkala Selangor yang ingin mencatat kemenangan pertama di gelanggang sendiri sekadar berpuas hati seri 1-1 dengan Johor FC manakala skuad DPMM, tewas kepada Negeri Sembilan 1-0.

Di Stadium Majlis Bandaraya Petaling Jaya, gol jaringan ketua pasukan, Ahmad Shahrul Azhar empat minit sebelum tamat perlawanan, membantu Perak melakarkan kemenangan kedua berturut-turut mengalahkan UPB-MyTeam 1-0, malam tadi.

UPB-MyTeam terlebih dulu berjaya meletakkan bola ke dalam gawang lawan seawal minit ke-4 ketika benteng pertahanan Perak kelihatan agak rapuh namun jaringan T Arun Kumar, dibatalkan pengadil kerana ofsaid.

Perak yang masih segar selepas kemenangan 2-0 ke atas DPMM di Ipoh Ahad lalu, terlepas peluang terbaik pada minit ke-36, apabila hantaran lintang Shahrulnizam Mustapa dari sebelah kanan ditanduk penyerang utamanya, Khalid Jamlus, tetapi dinafikan di atas garisan gol oleh pertahanan MyTeam, Mijo Dadic.

Satu lagi peluang gagal dimanfaatkan Perak menerusi penyerang Razali Omar pada minit ke-60 tetapi MyTeam lebih kecewa dua minit kemudian apabila percubaan jarak jauh Aslam Najumudeen ketika penjaga gol Perak, Hamsani Ahmad terbaring kesakitan, diselamatkan pertahanan, Chan Wing Hong di atas garian s gol.


Ketika perlawanan tampak terikat seri, Ahmad Shahrul muncul wira Perak sesudah menanduk masuk hantaran lintang Danial Fadzly Abdullah dari sebelah kanan, menewaskan penjaga gol lawan, Faizal Rashid.


  • Di Stadium Shah Alam, Selangor gagal mencatat kemenangan pertama di laman sendiri apabila sekadar seri 1-1 dengan Johor FC malam tadi.

    Tuan rumah memulakan perlawanan babak pertama dengan terus melancarkan serangan ke kubu pelawat, namun gandingan serangan Akmal Rizal Ahmad Rakhli dan Indra Putra Mahayuddin sukar menemui sentuhan penyudah untuk menggegar gawang lawan pada babak pertama.

    Peluang terbaik Johor FC di babak pertama hadir pada minit ke-38, apabila hantaran silang Eddy Helmi Abdul Manan tepat ke Mohd Azizan Baba, namun percubaan lemah pemain itu berjaya ditampan penjaga gol Selangor, Megat Amir Faizal.

    Ketika Selangor tertekan untuk menang di gelanggang sendiri, Johor FC mengambil kesempatan menggempur kubu lawan dan usaha pasukan bimbingan Ramlan Rashid itu berhasil pada minit ke-64, apabila Eddy mudah menanduk masuk hantaran silang Mohd Azuwad Md Arip.

    Namun ketika Johor seakan sedia membawa pulang tiga mata, rembatan Amri Yahyah pada masa kecederaan ditampan Mohd Hamzani Omar ke gawang sendiri untuk menafikan kemenangan pelawat.

  • Di Stadium Hassanal Bolkiah, jaringan tunggal pemain import dari Sierra Leone, Mohd Hidayah Lamin Conteh menerusi sepakan penalti pada minit ke-28 membolehkan Negeri Sembilan melakar kemenangan pertama selepas tumbang dalam aksi pembukaan, Ahad lalu.
  • 0 comments: