Angkasawan negara cedera diserang perompak

perompak

Oleh Tan Ming Wai


Faiz Khaleed.

KUALA LUMPUR 21 Nov. – Angkasawan Negara, Mejar Dr. Faiz Khaleed cedera diserang dua lelaki bersenjatakan parang yang cuba merompaknya di hadapan rumahnya di Taman Mawar, Cheras di sini awal pagi ini.

Ibunya, Maznah Mohamad berkata, dalam insiden pada kira-kira pukul 2 pagi itu, anaknya cedera di tangan kiri ketika cuba menepis serangan tersebut.

Katanya, sebelum kejadian itu anaknya keluar untuk makan lewat malam bersama dua rakan pada kira-kira pukul 11 malam dengan menaiki kereta rakannya.

Katanya, mereka balik ke rumah pada kira-kira pukul 2 pagi dan sebaik sampai di hadapan rumah, Dr. Faiz yang memandu kereta itu keluar dari kenderaan tersebut.

“Pada masa itu dua lelaki yang menaiki sebuah motosikal dan bersenjatakan parang menghampiri Dr. Faiz dan terus menolaknya sehingga terjatuh.

“Melihat Faiz terjatuh, lelaki itu terus mengugut rakan Faiz yang berada di dalam kereta dan meragut rantainya sebelum Faiz bangun untuk melawan.

“Pada masa itulah lelaki itu cuba menetak Faiz dan Faiz cuba menahan serangan itu menyebabkan tangan kirinya tercedera,’’ katanya ketika ditemui di Pusat Perubatan Gleneagles Intan, Jalan Ampang di sini malam ini.

Maznah berkata, tindakan Dr. Faiz membuka pintu pagar automatik rumah telah mengejutkan dua lelaki itu menyebabkan mereka terus melarikan diri.

Katanya, rakan Dr. Faiz tidak mengalami sebarang kecederaan dan mereka telah menghantar Dr. Faiz ke hospital sejurus selepas kejadian.

Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi, Datuk Seri Dr. Jamaluddin Jarjis ketika dihubungi Utusan Malaysia mengesahkan kejadian itu.

Difahamkan, beberapa pegawai penyiasat dari Ibu Pejabat Polis Daerah Ampang telah mengambil keterangan daripada Dr. Faiz kira-kira pukul 11 malam ini.

0 comments: