Polis makin tunjuk garang


Pemain Terengganu, Gliesson Freire (kanan) berebut bola dengan pemain Sarawak, Firdaus Morshidi dalam perlawanan Liga Super di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, Kuala Terengganu, semalam.

KUALA LUMPUR – Polis terus menunjukkan belang untuk terus mengungguli persada teratas mencatat kemenangan kedua berturut-turut apabila menewaskan Pulau Pinang 2-0 dalam perlawanan bola sepak Liga Super di Stadium MPS, Selayang, semalam.

Dua gol jaringan bintang import dari Kenya, Hillary Echesa pada minit ke-53 dan pemain Singapura, Ahmad Latif Kamaruddin di minit 78 sudah cukup menjamin tiga mata penuh buat Polis.

Polis unggul dengan dua kemenangan berturut-turut untuk mengutip enam mata penuh.

Di Stadium MBPJ, Perak turut memahatkan kemenangan kedua apabila menewaskan MyTeam 1-0.

Gol tunggal jaringan ketua pasukan, Ahmad Shahrul Azhar pada minit ke-86 sudah cukup melegakan buat Perak terus mengekori rapat pendahulu Polis.

Di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, Terengganu meraih kemenangan pertama apabila membelasah Sarawak 4-0 menebus kekalahan pertama dalam saingan pertama Ahad lalu.

Gol-gol tuan rumah dijaringkan oleh Mohd. Ashari Samsuddin di minit 33), Che Hishamuddin Hassan (36), Zairul Anuar Zailani (59) dan Fabio Flor (82).

Stadium Darul Makmur, juara tiga piala musim lalu Kedah meraih kemenangan sulung apabila menewaskan Pahang 2-1.

Nelson Martin menjaringkan gol pembukaan Kedah sebelum diikat oleh tuan rumah menerusi Bironse Abed di minit ke-64.

Dua minit selepas itu Kedah mencatat kemenangan apabila Marlon Alex James mencipta jaringan kedua hijau kuning.

Stadium Shah Alam Mohd. Amri Yahyah menjadi penyelamat apabila jaringannya membantu Selangor seri 1-1 berdepan Johor FC.

Eddy Helmi Manan membuka jaringan di minit 65 buat Johor FC tetapi jaringan lewat permainan Amri Yahyah menyelamatkan Selangor daripada kekalahan.

Stadium Negara Hasanal Bolkiah Negeri Sembilan mencatat kemenangan pertama apabila menewaskan Brunei DPMM 1-0.

0 comments: