Mangsa kali kedua ditetak suspek

ALOR STAR: Kejadian dua lelaki, seorang daripadanya bersenjatakan pedang samurai menyerang seorang penoreh getah di Kampung Padang Nyior, Kubur Panjang, dekat sini, kelmarin adalah yang kedua berlaku terhadap mangsa dalam tempoh empat bulan, dipercayai membabitkan penyerang sama.

Mangsa, Senawi Ahmad, 40, berkata kejadian pertama berlaku pada April lalu apabila suspek didakwa menetak kepalanya dengan parang.

Dia mendakwa membuat aduan di Balai Polis Pendang berhubung kejadian itu tetapi tiada tindakan sehingga kini.

"Saya memang kenal dengan penyerang itu. Malam sebelum kejadian dia datang ke rumah dan memberi amaran," dakwanya ketika ditemui di Hospital Sultanah Bahiyah (HSB) di sini, semalam.

Senawi bagaimanapun enggan bercerita lanjut mengenai perkara itu.

Dalam kejadian kira-kira jam 11 pagi kelmarin, Senawi yang dalam perjalanan pulang dari menoreh getah diserang dua lelaki, seorang daripadanya bersenjatakan pedang samurai, menyebabkan ibu jari kanannya putus dan cedera di tangan kiri dan badan.

Difahamkan, sebelum kejadian itu, berlaku sedikit perselisihan faham antara mangsa dengan penyerangnya, menyebabkan wujudnya perasaan dendam hingga suspek bertindak menetak mangsa.

0 comments: