Seks pelik punca mati pucuk

Seks pelik punca mati pucuk

90 peratus lelaki akil baligh di negara ini pernah melakukan onani, dan trend itu, menurut Bonda, bakal menyebabkan lelaki Malaysia ‘pupus’.







AMIR (bukan nama sebenar) kini berumur 21 tahun. Dia yang berasal dari Kuala Lumpur datang daripada keluarga berada. Namun dia mempunyai kisah hitam tersendiri.

Sejak akil baligh pada usia lapan tahun, dia gemar melakukan hubungan seks luar tabii. Malah apabila umur Amir berganjak 16 tahun, dia obses melayari laman web lucah.

Lebih mengejutkan, dia turut mendapatkan pam vakum erotik untuk memuaskan nafsu. Tetapi tindakan itu ternyata memudaratkan dirinya sendiri.

Pam vakum ereksi senang diperoleh melalui Internet. Ia merupakan alat yang dipercayai dapat memanjangkan serta membesarkan zakar.

Bukan Amir sahaja yang menggunakan alat tersebut bahkan abang serta rakannya.

Malangnya, alat itu menyebabkan kerosakan alat kelamin hingga air mani kerap meleleh selain merosakkan saraf zakar.

Amit ternyata kesal, tetapi mujurlah pakar perubatan tradisional, Ummul Hanna, 60, atau lebih dikenali sebagai Bonda berjaya memulihkannya.

Berdasarkan pengalaman Bonda selama lebih 30 tahun merawat ribuan zakar di negara ini, lelaki Malaysia sememangnya obses dengan seks.

Namun, ia perlu dilakukan mengikut saluran yang betul dan jangan melakukan onani.

"Sebahagian besar kes zakar bermasalah yang saya terima disebabkan onani. Malah saya yakin 90 peratus lelaki baligh di negara ini melakukan onani tidak kira remaja atau orang tua.


BONDA mengingatkan kaum lelaki supaya melampiaskan keinginan syahwat dengan cara yang betul.


"Hakikatnya tindakan itu berbahaya kerana boleh merosakkan zakar. Ini termasuk kerandut zakar menjadi keras dan berkeping sekali gus menjejaskan fungsi aliran air kencing," katanya.

Bonda juga menolak mitos amalan onani bagi membuang sperma yang tidak berkualiti selain 'mencuci' bahagian kemaluan itu.


PENJUALAN ubat dan produk seksual secara terbuka mungkin membuktikan lelaki Malaysia obses seks.


"Tiada bukti sahih baik tradisional mahupun saintifik yang mengesahkan perkara tersebut. Malah ia hanya pembohongan semata-mata selain dilarang dari sudut agama.

"Golongan lelaki perlu melampias seks dengan cara yang baik dan kaedah yang betul. Jangan malu bertanya kepada mereka yang pakar tentang masalah seks kerana jika tersilap langkah ia boleh memudaratkan diri," ujar Bonda lagi.

0 comments: