Terapi alternatif beralkali

Terapi alternatif beralkali


PASANGAN suami isteri ini mendengar penerangan daripada kakitangan Permata Hijrah (kanan) berhubung terapi alternatif beralkali.


ADA pepatah mengatakan bahawa mata adalah jendela hati. Dari mata, seseorang itu mungkin boleh membaca apa yang tersirat dalam jiwa manusia.

Malah, mata yang bersinar dan sihat juga merupakan daya tarikan dalam kalangan lelaki mahupun wanita. Justeru, ia membuktikan mata antara organ tubuh yang amat penting dan perlu dijaga.


DEMONSTRASI produk yang dikeluarkan oleh Permata Hijrah.


Jika tidak dijaga dengan baik, pelbagai masalah akan dihadapi termasuklah rabun, katarak, glaukoma dan sebagainya. Menyedari pentingnya penjagaan mata, dua sahabat baik, Zulkifli Dollah, 30 dan Mohd. Ali Yatim, 29, mengambil keputusan menubuhkan syarikat yang diberi nama Permata Hijrah.

Beroperasi di Pengkalan Kubur, Tumpat, Kelantan, Permata Hijrah merupakan sebuah syarikat pengeluar produk penjagaan mata iaitu penyegar mata sebagai produk utama dan penawar resdung.

Anugerah

Menurut Zulkifli merangkap Pengarah Urusan Permata Hijrah Enterprise, mereka menghasilkan produk tersebut berbekalkan pengalaman dan ilmu yang ada.

"Kita semua sedia maklum bahawa mata adalah anugerah yang tidak ternilai daripada Tuhan. Oleh itu, amat penting bagi setiap individu mengekalkan kesihatan mata yang dimiliki.

"Sehubungan itu, Permata Hijrah menawarkan alternatif terapi alkaline melalui produk-produk yang kami hasilkan," ujar beliau yang juga dikenali sebagai Ustaz Zulkifli.


SALAH seorang kakitangan memberi penjelasan berhubung produk-produk keluaran Permata Hijrah.


Antara produk tersebut ialah penyegar mata yang dihasilkan daripada sumber alam semula jadi dan kandungan bahan yang halal. Ini termasuklah formula air zam-zam, air suling bermutu tinggi, ekstrak mutiara serta ekstrak herba dan karangan laut.

Ia tidak memedihkan mata. Malah, produk ini menyejukkan dan menyegarkan mata.

"Alhamdulillah, walaupun baru dua tahun beroperasi produk kami diterima dalam kalangan masyarakat dan ia amat menggalakkan.

"Paling penting, semua produk keluaran Permata Hijrah diluluskan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) dan ia dikilangkan oleh kilang yang bertaraf GMP (Good Manufacturing Practice)," jelas Ustaz Zulkifli.


SEBAHAGIAN daripada produk penjagaan mata yang dihasilkan oleh Permata Hijrah.



ZULKIFLI DOLLAH


Sehingga kini, Permata Hijrah berjaya menghasilkan 50 produk kesihatan lain seperti losyen badan, kapsul tongkat Ali, kapsul kacip Fatimah plus, minyak kelapa dara, teh misai kucing, teh mas cotek, teh herba mutiara, pemakanan kesihatan, kopi untuk lelaki, minyak rambut dan set lengkap resdung.

Kepada mereka yang berminat untuk mengetahui tentang produk-produk Permata Hijrah, orang ramai bolehlah mengunjungi Ekspo Perdagangan Mega 2009 yang berlangsung sejak 24 hingga 28 Jun ini di Pusat Konvensyen Kuala Lumpur (KLCC).

Tidak ketinggalan, orang ramai juga berpeluang mendapatkan khidmat nasihat dan rawatan penjagaan mata secara percuma di gerai Permata Hijrah di Lot 1013 dan 1014, Dewan 2 KLCC.

Untuk maklumat lanjut, layari laman sesawang www.permatahijrah.com atau hubungi talian 019-910 3999 (Ustaz Ali) dan 019-910 7999 (Dr. Yasmeen).

0 comments: