RENCANA : KHAMIS 13 OGOS 2009

Tiang seri negara diancam
"Ibarat cacing naik ke mata, sudah ada pihak yang begitu angkuhmencabar dan memperolokkan keluhuran Perlembagaan dan kedaulatanundang-undang negara. Malah mereka begitu biadab menghina institusiRaja-raja Melayu sehingga ke peringkat berani mencabar status agamaIslam.


1Malaysia perspektif generasi merdeka
Sesebuahnegara yang majmuk seperti Malaysia amat memerlukan pelbagai konsep danformula penyatuan rakyat jelatanya ke arah pembinaan satu negara bangsayang kukuh, muafakat, progresif dan makmur.

Ambil segala langkah perangi puak hina Islam
TIBA masanya bertindak. Malah perang perlu diisytihar untuk memerangipihak-pihak yang kini semakin berani dan secara terbuka mencemuh,memperli dan menghina Islam.

BISIK-BISIK
AWANGgeleng kepala apabila membaca reaksi Mursyidul Am Pas, Datuk Nik AbdulAziz Nik Mat mengenai isu berkaitan penghinaan terhadap Islam olehwakil rakyat DAP, sekutu Pas dalam pakatan pembangkang.

Tangguh: Mainan Anwar cari 'keadilan'
KES Datuk Seri Anwar Ibrahim dituduh meliwat bekas pembantunya, Mohd.Saiful Bukhari Azlan pertama kali disebut di Mahkamah Sesyen pada 10September tahun lepas.

Kawal ketagihan fantasi siber
BEBERAPA ibu bapa telah menulis kepada saya baru-baru ini menyatakankebimbangan mereka mengenai ketagihan remaja sekolah kepada fantasisiber melalui permainan komputer atau computer games yang terdapat dikafe siber yang mereka kunjungi.

Gembleng tenaga pertahan kuasa pribumi
(Bahagian Dua)






Kempen hentam Melayu pendekatan berbahaya
MINGGUlalu ketika membincangkan latar belakang di sebalik penganjuran tunjukperasaan jalanan menuntut pemansuhan Akta Keselamatan Dalam Negeri(ISA) di Kuala Lumpur baru-baru ini, ruangan ini menyentuh sepintaslalu mengenai kempen terancang menghentam Melayu oleh pihak tertentu.

Minda Pengarang: Tragedi gas ammonia bocor beri peringatan usah abai keselamatan
TRAGEDIkebocoran gas ammonia yang meragut enam nyawa di kilang memproses ikandi Tanjong Karang, Selangor pagi kelmarin mendedahkan betapa pentingnyaaspek penjagaan keselamatan di tempat kerja. Sama ada majikan ataupekerja, kedua-duanya perlu mengambil berat perkara itu demi manfaatbersama. Dalam isu membabitkan keselamatan, tiada pihak bolehdikecualikan.

Cakap-cakap
KETIKApolis memulakan siasatan terhadap kenyataan berbaur hasutan danmenghina Islam disebarkan menerusi laman blog, ada pemimpin sebuahparti mengatakan bahawa beliau tidak perlu membantah tindakansegelintir orang menghina Islam seperti itu.

Penduduk kena bijak hadapi krisis air, bencana
CUACApanas dan kemarau yang melanda sejak tiga minggu lalu, ditambah jerebuakibat kebakaran hutan yang sudah merebak di kawasan seluas lebih 400hektar terutama di Bahagian Sibu dan Miri, menyebabkan krisis bekalanair di Sarawak semakin meruncing.

0 comments: