BISIK-BISIK AWANG SELAMAT

BISIK-BISIK AWANG SELAMAT

KEMATIAN Teoh Beng Hock terus menjadi perhatian terutama parti politik. Sebagai tanda protes, satu perhimpunan diadakan oleh pakatan pembangkang semalam. Pelbagai tuntutan dikemukakan.

Awang dukacita dengan tindak tanduk pembangkang yang seolah-

olah menuding jari dan meletakkan kesalahan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM). Badan itu sudah dihukum sebelum siasatan selesai.

Semua pihak termasuk Awang ingin tahu apa sebenarnya yang terjadi pada Khamis lalu. Maka biarlah pihak berkuasa menjalankan siasatan sehingga ke akar umbi bagi mencari punca kematian itu.

Berilah peluang dan kepercayaan kepada pasukan polis untuk menjalankan siasatan dengan telus tanpa tekanan mana-mana pihak.

Awang percaya setiap siasatan mengikut prosedur yang ditetapkan. Semua pihak harus bersabar menunggu hasilnya. Jika SPRM terbukti bersalah, kerajaan sudah pasti akan bertindak. Tetapi sementara menunggu keputusan itu, adalah lebih baik, semua pihak memberi kepercayaan kepada pihak berkuasa meneruskan siasatan.

Janganlah ada mana-mana pihak yang cuba menangguk di air keruh atau seperti ada udang di sebalik batu. Hentikan membuat pelbagai teori konspirasi atau andaian yang meresahkan orang ramai.

Awang – Yakin pada polis.

0 comments: