BISIK-BISIK AWANG SELAMAT

BISIK-BISIK AWANG SELAMAT

BELUM sempat Pilihan Raya Kecil DUN Penanti berlangsung, sudah kedengaran kemungkinan satu lagi pilihan raya kecil akan diadakan. Khabarnya ADUN Kota Alam Shah di Selangor mahu meletak jawatan.

Walaupun keputusan M. Manoharan belum muktamad tetapi perkhabaran seperti ini memperlihatkan bagaimana sandiwara pembangkang mahu mewujudkan gelombang pilihan raya kecil.

Amat malang, jika wujud trend pilihan raya kecil semata-mata wakil rakyat meletak jawatan sebelum tempoh mereka berakhir. 

Awang tahu Manoharan berhasrat berbuat demikian kerana kecewa tidak dapat berkhidmat kepada pengundi-pengundi di kawasannya.

Tetapi harus diingat, Manoharan ditahan di bawah ISA pada 13 Disember 2007, sebelum pilihan raya umum 8 Mac 2008. Dan beliau dipilih oleh pengundi-pengundi yang bersedia menerima wakil rakyat yang ditahan di Kamunting.

Tempoh tahanan ISA sukar dijangka. Justeru, Manoharan dan DAP tidak harus menjadikan penahanan sebagai alasan untuk meletak jawatan. Sebaliknya, DAP patut menjalankan tugas-tugas wakil rakyat di kawasan berkenaan, bukan memaksa satu lagi pilihan raya kecil.

Awang – Tunggu pilihan raya umum.

0 comments: