RENCANA : SABTU 22 OGOS 2009

Minda Pengarang: Pegawai, kakitangan SPRM wajar dilindungi bongkar kes 'samseng'
TIDAKcukup dengan kritikan, tohmahan, ancaman dan ugutan, SuruhanjayaPencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) terus menjadi sasaran perbuatankhianat.

Telatah anak berpuasa dan neraca pahala
BAGIsetiap umat Islam, puasa adalah satu kewajipan untuk bekalan diakhirat. Setiap kanak-kanak Muslim diasuh berpuasa seperti ibu bapamendidik mereka menunaikan kewajipan Rukun Islam itu.

Cakap-cakap
KEBELAKANGANini ramai sangat pihak yang membuat tuduhan terhadap seseorang. Dalampolitik, tujuan sesuatu tuduhan ialah untuk memburuk-burukkan peribadi,mengaib dan menjatuhkan seseorang.

Titisan Harapan: Kulit tegang, berkilat disangka jalani pembedahan plastik
NOVEMBER2000, seminggu sebelum Ramadan 1421, saya buat pertama kali dirujukkepada pakar sakit kulit di sebuah klinik swasta di ibu kota. Sayamenaruh harapan tinggi dan berdoa supaya penyakit ini boleh dirawatdengan pengubatan yang betul.

Barat restui kezaliman melampau Israel ke atas rakyat Palestin
MASYARAKATantarabangsa masih dibuai mimpi setiap kali membincangkan isu Israeldan Palestin. Perdamaian boleh dicapai, kata sesetengah pihak.Pandangan itu sungguh menakjubkan kerana di wilayah ditakluki Palestinsegala macam kekejaman dan penindasan berlaku terhadap pendudukPalestin secara terang mahupun diam.

Dua calon sama-sama tempuh saat getir
BARISANNasional (BN) mungkin berdepan 'laluan sukar' pada pilihan raya kecilDewan Undangan Negeri (DUN) Permatang Pasir tetapi Pakatan Rakyat turutgoyah dalam pertandingan yang dijangka sengit kali ini. Sukar bagi BNkerana Permatang Pasir adalah kawasan DUN yang terletak di bawahParlimen Permatang Pauh yang juga kubu kuat Parti Keadilan Rakyat (PKR)diterajui Datuk Seri Anwar Ibrahim.

KDN, PDRM atur pelbagai strategi kurangkan jenayah jalanan
KETIKAini, Kementerian Dalam Negeri (KDN) dan Polis Diraja Malaysia (PDRM)mungkin antara pihak yang paling sibuk kerana merangka dan menyediakanpelbagai perancangan bagi menangani jenayah jalanan.

Apabila ummah jadi mangsa demokrasi
PROVOKASIdilihat sebahagian daripada perlakuan politik. Disebabkan provokasi,ceramah politik sering mendapat perhatian umum dan digemari masyarakat.Medan pilihan raya yang penuh dengan agenda ceramah pastinya wujudpenceramah dan pemimpin yang akan menggunakan elemen provokasi,menawarkan janji fantasi sebagai pemanis bicara.






Menghidupkan Chukotka
LILIA OMRYTAGINA baru sahaja melahirkan anak keduanya, Ruslan dihospital yang memberi khidmat kepada penduduk bandar terbesar diChukotka, Rusia.

0 comments: