Ryan tidak sedar ketika membunuh

Ryan tidak sedar ketika membunuh

PEMBUNUH bersiri yang mengorbankan 11 mangsa, Very Idam Henyansyah alias Ryan dari Jombang, Jawa Timur mengaku dia tidak sedar ketika melakukan pembunuh.

Kadangkala pembunuhan dilakukan tanpa ada dipicu suatu masalah atau provokasi sebagai diceritakan di dalam buku tulisannya The Untold Story of Ryan.

Mangsa pertamanya Guruh alias Guntur, yang merupakan mangsa pertama Ryan ialah teman lama yang tidak sengaja bertemu di Surabaya.

Suatu malam, kerana sudah larut, Guntur menginap di rumah Ryan. Tepat pukul 10 malam mereka berdua berdua tidur nyenyak.

Pukul 2.30 pagi Guntur terbangun dan meminta Ryan untuk menemaninya ke bilik air.

Beberapa saat ketika berada di dalam bilik air, Ryan mengaku mendengar bisikan untuk segera membunuh Guntur.

bingung

"Aku tidak dapat menjelaskan apa-apa saat itu, selang beberapa saat Guntur sudah aku temukan menjadi mayat di hadapanku," kata Ryan berkenaan.

Cemas dan bingung itulah yang dirasakan Ryan saat itu. "Keringatku sangat dingin, kakiku lemas, apa aku telah membunuh temanku?" ujarnya dalam hati.

Kerana takut, Ryan menguburkan mayat Guntur di belakang rumahnya iaitu di kawasan kolam ikan terbiar.

Pembunuhan kedua terhadap Agustinus, terjadi kerana ada seseorang yang menuduh Ryan sudah merebut kekasih Agustinus.

Selepas memukul Agustinus hingga mati dia menanam mayat mangsa tidak jauh dari mayat Guntur.

Sementara korban ketiga, keempat, dan kelima Ryan, iaitu Asrori, M Aksoni, serta Zaky, dibunuh kerana mengejek Ryan sebagai pelacur gay.

"Aku memang seorang gay, tapi aku tak mahu menjual diriku demi wang," katanya.

Ryan selalu mencuba untuk sedar, dan tidak mahu lagi membunuh. Namun hasrat dalam dirinya untuk membunuh selalu muncul dan membuat dia tidak sedarkan diri.

Hal serupa dengan Guntur terjadi pada artis Grady Glan Adam dari Singapura.

Suatu malam, ketika Ryan dan Grady sama-sama menyertai pertunjukan fesyen di Malang, Grady meminta Ryan untuk menemaninya ke bilik air.

"Namun aku terkejut ketika ada yang terasa berat di pangkuan ku, aku terkejut ketika Grady telah menjadi korban keenam ku," ujar Ryan di dalam buku tulisannya.

Begitu juga dengan korban seterusnya hingga mencapai 11 orang korban.

0 comments: