Tidur dengan mayat ibu 12 jam

Dua kanak-kanak lihat mangsa, rakan serumah ditikam hingga mati oleh rakyat asing

KUALA LUMPUR: Dua beradik berusia empat dan enam tahun terpaksa menyaksikan ibu mereka dan rakan serumahnya ditikam bertubi-tubi hingga mati oleh dua lelaki warga asing dalam kejadian di Jalan Metro Perdana Timur 2, Kepong di sini malam kelmarin.

Kejadian dipercayai berlaku kira-kira jam 9 malam, malah lebih menyedihkan dua kanak-kanak itu terpaksa bermalam bersama mayat ibu mereka dan rakan serumahnya lebih 12 jam, sebelum ditemui ibu saudaranya yang kebetulan ke rumah berkenaan jam 10.30 pagi semalam.

Berita Harian difahamkan kanak-kanak itu ditemui dalam keadaan tidak bermaya dan menangis sambil memeluk mayat ibu mereka.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Bandaraya, Senior Asisten Komisioner II Ku Chin Wah, ketika ditemui, berkata mayat kedua-dua wanita itu ditemui berlumuran darah, dengan beberapa kesan tikaman di badan.

Mayat Ang Chin Ping, 36, yang berasal dari Taiping ditemui di ruang tamu, manakala mayat rakan serumahnya, Wong Tan Yong, 32, berasal dari Market Street, Kepong ditemui dalam salah sebuah bilik tidur unit rumah kedai itu.

"Siasatan mendapati kedua-dua mayat itu terdapat kesan tikaman dipercayai menggunakan objek tajam," katanya sambil memberitahu pihaknya masih berusaha mengesan senjata yang digunakan dalam pembunuhan itu.

Katanya, kedua-dua mangsa ditemui dalam keadaan berpakaian lengkap, malah semua barang berharga dalam rumah berkenaan tidak dilarikan.

Berikutan kejadian itu, polis menahan dua lelaki warga Afrika yang menyewa di tingkat satu dipercayai boleh membantu siasatan pembunuhan itu.

Mereka yang mempunyai maklumat mengenai kejadian itu menghubungi Rakan Cop di talian 03-21159999 atau balai polis berhampiran.

0 comments: