Dua wanita dibunuh, dua lelaki Afrika ditahan

KUALA LUMPUR 24 Sept. – Seorang kerani kewangan sebuah syarikat dan rakan serumahnya ditemui mati akibat ditikam di sebuah pangsapuri di Metro Perdana Timur 2, Kepong, dekat sini hari ini.

Kedua-dua mangsa, Wong Tan Yong, 32 dan Ang Ching Ping, 36, ditemui oleh adik perempuan Chin Tiang yang kebetulan ke rumah mangsa kira-kira pukul 10.30 pagi.

Kejadian itu dipercayai berlaku di antara pukul 12 tengah malam hingga awal pagi ini.

Menurut adik Ching Ping yang tidak mahu namanya disiarkan berkata, hatinya mulai tidak tenteram selepas panggilannya tidak terjawab sejak malam tadi.

“Jadi, pagi ini saya terus ke rumah kakak saya dan apabila membuka pintu rumah saya mendapati kakak saya terbaring di lantai ruang tamu rumah dalam keadaan berlumuran darah, manakala kawannya di dalam bilik,’’ katanya ketika ditemui di tempat kejadian.

Menurutnya lagi, dia mendapati dua anak buahnya berada dalam keadaan ketakutan di salah sebuah bilik.

“Saya terus menghubungi polis dan memaklumkan kejadian tersebut,” ujarnya.

Sementara itu, Ketua Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Senior Asisten Komisioner II Ku Chin Wah berkata, mayat seorang mangsa ditemui di ruang tamu dan seorang lagi di bilik tidur.

“Siasatan awal mendapati kedua-dua mangsa yang berpakaian penuh itu tidak dirogol,” katanya ketika ditemui di tempat kejadian.

Ekoran penemuan kedua-dua mayat itu, katanya, polis menahan dua lelaki warga Afrika yang merupakan jiran mangsa kira-kira dua jam kemudian.

Beliau memberitahu, kedua-dua suspek yang berusia 20-an hingga 30-an itu masih menuntut di sebuah kolej swasta berhampiran tempat tinggal mereka.

“Berdasarkan keterangan beberapa jiran, kami difahamkan berlaku pertengkaran antara suspek dan kedua-dua mangsa kira-kira pukul 12.30 malam tadi dan ia berlarutan sehingga beberapa jam.

“Jadi, kami percaya pembunuhan ini mungkin susulan pertengkaran itu.

“Bagaimanapun motif pertengkaran itu masih dalam siasatan,” ujarnya.

Beliau memberitahu, hasil pemeriksaan di tempat kejadian, polis menemui sebilah pisau yang dipercayai digunakan dalam pembunuhan itu.

Menurutnya, Chin Ping mempunyai dua orang anak berusia empat dan enam tahun.

Chin Wah berkata, buat masa ini polis belum mendapat sebarang maklumat mengenai suami kedua-dua mangsa.

Tambah beliau, mayat kedua-dua mangsa dihantar ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) untuk dibedah siasat.

0 comments: