Kes Nurin: Saya tiada perselisihan: Jazimin

Oleh Nahar Tajri


BERI KERJASAMA: Pegawai Penyiasat Petaling Jaya, ASP Loh Pei Pei mengambil keterangan Jazimin mengenai kes bunuh anaknya di Wangsa Maju, semalam.

Bapa nafi balas dendam jadi motif

KUALA LUMPUR: "Saya tidak menyembunyikan apa-apa maklumat mengenai diri saya. Saya juga tiada sebarang perselisihan dengan orang lain yang boleh menyebabkan anak saya menjadi mangsa pembunuhan. Saya sedia disiasat," kata Jazimin Abd Jalil, 33, bapa Nurin Jazlin, 8, yang mayatnya ditemui dalam beg pakaian di Taman Petaling Utama, Isnin minggu lalu.

Beliau mengulas laporan akhbar semalam mengatakan antara motif yang disiasat dalam kes kehilangan Nurin sehingga menyebabkan kematiannya adalah balas dendam.

Faktor dendam dipercayai antara motif disiasat polis berdasarkan keadaan mayat yang teruk diseksa secara seksual sebelum mangsa dibunuh, selain diletakkan di tempat yang mudah dijumpai seolah-olah inginkan keluarga mangsa sedih dan marah.

Ketika ditemui Berita Harian, semalam, Jazimin berkata, beliau akan menyerahkan kepada polis untuk menjalankan siasatan dan tidak mahu mengganggunya serta sedia membantu jika perlu.

"Saya sedia memberi komitmen berhubung kes ini dan tidak pernah lari dari memberi sebarang maklumat yang diperlukan pihak berkuasa," katanya selepas selesai memberi keterangan selama dua jam kepada sepasukan polis di rumahnya di Seksyen Satu Wangsa Maju di sini, semalam.

Keterangan itu diambil empat anggota polis diketuai Pegawai Penyiasat, Asisten Superintendan Loh Pei Pei dari Ibu Pejabat Polis (IPD) Petaling Jaya.

Difahamkan keterangan itu berkaitan proses pengecaman mayat mangsa kali pertama dan kedua yang menimbulkan kontroversi apabila Jazimin menafikan mayat berkenaan adalah Nurin.

Pasukan polis berpakaian preman itu memasuki rumah Jazimin pada jam 1.10 tengah hari, dan dilihat keluar dua jam kemudian. Bagaimanapun mereka enggan mengulas mengenainya.

Sementara itu, keluarga Nurin terus menerima kunjungan pelbagai pihak yang datang melawat atas tujuan untuk menyampaikan derma atau menyampaikan ucapan takziah.

Antara yang hadir semalam, Presiden Pas, Datuk Seri Hadi Awang, guru dan kakitangan Sekolah Rendah Kebangsaan Desa Setapak serta wakil Pengurusan Pasar Raya Jaya Jusco Sdn Bhd.

0 comments: