Rozana ibu tiri baik – Hawa

KUANTAN 15 Nov. – Mahkamah Tinggi Syariah hari ini diberitahu bahawa Rozana Misbun merupakan seorang ibu tiri yang baik dan mampu menjaga dengan sempurna dua anak hasil perkahwinan pertama suaminya, penyanyi Awie atau Ahmad Azhar Othman dengan Arni Nazira Anuar.

Kakak penyanyi tersebut, Hawa Othman, 42, berkata demikian ketika ditanya oleh peguam syarie mewakili Awie, Mohd. Sazali Abd. Aziz pada perbicaraan kes hak penjagaan kekal dua anak, Puteri Aleeya Antasha, 7, dan Puteri Aleefa Antasha, 5, hasil perkahwinan Awie dan bekas isterinya, Arni Nazira.

Menurut Hawa, hubungan Rozana dan dua anak tirinya itu sangat rapat dan wanita tersebut gemar memasak untuk mereka.

Beliau turut melahirkan keyakinannya terhadap kemampuan Rozana untuk menjaga kebajikan kedua-dua kanak-kanak tersebut berdasarkan hubungan yang mesra selain kerajinan Rozana menyediakan makanan kegemaran anak-anak tirinya itu.

‘‘Selain memasak, Rozana menjaga kebajikan Puteri Aleeya dan Puteri Aleefa dengan baik termasuk mengajar sendiri tuisyen dan menghantar anak-anak tirinya itu ke sekolah,” katanya.

Ujarnya lagi, berdasarkan pengamatannya, Rozana mampu menjaga kedua-dua kanak-kanak itu dengan lebih baik berbanding ibu kandung mereka iaitu Arni.

Hawa berkata, hubungan Rozana dengan ahli keluarganya yang lain juga sangat mesra, malah, kedua-dua anak saudaranya iaitu Puteri Aleeya serta Puteri Aleefa pernah memberitahunya yang mereka sayang kepada Rozana.

Selain Mohd. Sazali, Awie turut diwakili peguam, Mastuni Muhammad, manakala Arni diwakili oleh dua peguam syarie, Mohd. Zuki Che Mat Ghani dan Amiruddin Abdullah.

Perbicaraan yang didengar di hadapan Hakim Syarie, Datuk Abdul Rahman Yunos bersambung pada 19 Disember depan.

0 comments: