Konsert kenang jasa Lim Goh Tong



PENGHORMATAN TERAKHIR: Pengerusi Kehormat Tan n Tan, Datuk Tan Chin Nam memberi penghormatan kepada mendiang Tan Sri Lim Goh Tong di Villa Goh Tong Genting Highland, semalam.

GENTING HIGHLANDS: Kumpulan hip hop terkemuka dunia, The Black Eyed Peas yang akan mengadakan konsert The Black Eyed Peas � Black Blue and You 2007 di Arena of Stars di sini, malam esok mendedikasikan konsert itu kepada pengasas serta presiden seumur hidup Kumpulan Genting, mendiang Tan Sri Lim Goh Tong.

Anggota kumpulan itu, Jaime Gomez atau Taboo, berkata mereka turut bersedih dengan pemergian pengasas pusat peranginan terkenal itu, justeru mengabadikan konsert kedua mereka di negara ini sebagai penghormatan kepada mendiang serta keluarganya.

"Ini tanda penghormatan kami kepada mendiang Lim dan keluarga yang sangat gigih membangunkan pusat peranginan bertaraf dunia ini," katanya pada sidang media di sini, semalam.


Sementara itu, Pengurus Promosi dan Hiburan, Resorts World Berhad, Veron Loo, berkata pihaknya sangat berbesar hati dengan kehadiran Black Eyed Peas yang mencipta fenomena sendiri apabila mereka mula menakluki dunia dengan beberapa album yang diterbitkan.

Tiket konsert sudah mula dijual pada harga RM120, RM220, RM320, RM420 dan RM550. Bagi seribu tiket pertama, pembelinya boleh menikmati potongan sebanyak 15 peratus, bergantung kepada syarat ditetapkan.

Sementara itu, di KUALA LUMPUR, orang ramai yang ingin memberikan penghormatan terakhir kepada mendiang Lim yang meninggal dunia kelmarin boleh berbuat demikian di Villa Goh Tong, Genting Highlands, pada Sabtu dan Ahad ini dari jam 9 pagi hingga 5 petang.

Resorts World Berhad dalam satu kenyataan semalam menyebut, perkhidmatan shuttle ke villa disediakan dari Genting Skyway Lower Station.

Majlis pengebumian mendiang akan diadakan pada Isnin ini jam 10 pagi di Gohtong Memorial Park.

0 comments: