Solat hajat kesan pembunuh Nurin

MELAKA 22 Sept. – Umat Islam di seluruh negara digesa menganjurkan solat hajat dan memohon kepada Tuhan agar pembunuh Nurin Jazlin Jazimin, 8, segera ditangkap dan menerima hukuman sewajarnya.

Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Mohd. Ali Rustam berkata, solat hajat itu boleh dilakukan secara berjemaah di semua masjid, surau dan madrasah di seluruh negara, sebaik selesai solat tarawih pada setiap malam.

‘‘Kita juga berharap polis segera menjalankan siasatan rapi sehinggalah tertangkapnya pembunuh berkenaan yang disifatkan sebagai binatang.

‘‘Masyarakat mahukan keadilan terhadap jenayah yang dilakukan itu dan berharap pembunuhnya dapat diberkas dalam masa terdekat,” katanya kepada pemberita selepas menyampaikan sumbangan Majlis Agama Islam Melaka (MAIM) di Masjid Bukit Katil di sini, semalam.

Seramai 206 anak-anak yatim dan orang kurang upaya kawasan Bukit Katil dan Ayer Keroh menerima sumbangan, manakala 10 pusat kebajikan termasuk Pusat Serenti Tiang Dua dan Jabatan Penjara turut menerima RM2,000 sumbangan daripada MAIM.

Turut hadir Pengerusi Jawatankuasa Kemudahan Awam dan Kerja Raya, Datuk Md. Yunus Husin dan Setiausaha MAIM, Halim Tawil.

Mohd. Ali yang juga Ketua Menteri Melaka meminta ibu bapa supaya lebih berhati-hati dan tidak membiarkan anak-anak mereka keluar bersendirian tanpa diawasi orang lebih dewasa bagi mengelakkan kejadian yang tidak diingini.

0 comments: