Pembunuh dipercayai lelaki 2 watak

KUALA LUMPUR: Penjenayah seksual yang membunuh Nurin Jazlin Jazimin, 8, dipercayai seorang lelaki normal, mudah bergaul dan dilihat sebagai penyayang tetapi menjadikan kanak-kanak sasaran deraan bagi melepaskan rasa marah akibat penderaan dialaminya pada masa lampau.

Itu adalah profil personaliti yang diberikan Pengarah Institut Sosial Malaysia (ISM), Prof Madya Dr Mohamed Fadzil Che Din mengenai pembunuhan Nurin Jazlin yang mengejutkan seluruh negara.

Mohamed Fadzil yang juga juga Ahli Lembaga Kaunselor Malaysia berkata, penjenayah terbabit mempunyai dwi-personaliti – ketika bersama masyarakat, pembunuh akan tonjolkan dirinya sebagai manusia sempurna, bersifat penyayang kepada mereka yang rapat.

“Apabila dia berada dalam dunia jijiknya, memang dia tidak memikir keperluan orang lain kerana lebih pentingkan nikmat dan keperluan dia untuk memuaskan nafsu hingga Nurin Jazlin menemui ajal,” katanya ketika dihubung Berita Minggu, semalam.

Mayat seorang budak yang ditemui dalam beg di Petaling Jaya Isnin lalu disahkan sebagai Nurin Jazlin selepas ujian DNA. Mayat Nurin Jazlin dikebumikan keluarganya kelmarin, sekali gus mengakhiri pencarian kanak-kanak lebih dikenali sebagai Kak Ngah yang hilang kira-kira sebulan lalu.




0 comments: