Pesanan terakhir Nurin

KUALA LUMPUR 22 Sept. - Pesanan Nurin Jazlin Jazimin supaya ibunya tidak menanggalkan tiga kuntum bunga mawar yang dipasangnya di penjuru rumahnya kira-kira sebulan lalu seolah-olah mahu ia menjadi kenangan abadi terhadapnya.

Bapa Allahyarham, Jazimin Abdul Jalil, 33, berkata, bunga berwarna hijau itu digantung oleh anak keduanya itu kira-kira 20 hari sebelum dia dilaporkan hilang.

“Ketika itu, dia (Nurin) ada berpesan kepada ibunya supaya tidak menanggalkan bunga tersebut. Kami tidak sangka bunga itu akan menjadi kenangan kami terhadap Nurin,” katanya ketika ditemui di rumahnya di Seksyen 1, Wangsa Maju di sini hari ini.

Menurut Jazimin, dia tidak menyangka atau membayangkan sesuatu yang buruk akan menimpa Nurin apabila dia berpesan begitu.

“Bagaimanapun, setelah dia meninggalkan kami, baru saya terasa, walaupun ia bunga biasa tapi ia amat bererti buat kami sekeluarga,” ujarnya.

Tambah Jazimin, dia reda dengan keputusan ujian DNA yang menunjukkan bahawa mayat kanak-kanak perempuan yang menjadi mangsa penderaan seksual yang disumbat di dalam beg pakaian di Petaling Jaya Isnin lalu adalah anaknya.

“Saya tak pernah terfikir akan bertemu semula anak saya dalam keadaan demikian.

“Apa yang saya harap dan doakan ialah akan berjumpa anak saya sebagaimana ibu bapa Yin (Muhammad Nazrin Shamsul Ghazali) bertemu semula anak mereka dalam keadaan selamat,” jelasnya.

Jazimin seterusnya berkata, sekiranya pembunuh kejam itu ditangkap suatu hari nanti, dia ingin menjadi orang pertama yang berjumpa penjenayah terbabit.

Namun, dia tidak menyatakan sebab dia mahu berjumpa dengan penjenayah terbabit.

0 comments: