Kes Nurin: Kad SIM dikesan dalam perut suspek

PETALING JAYA: Satu objek asing, dipercayai kad SIM telefon bimbit, dikesan dalam perut wanita yang ditahan di Bandar Baru Nilai, Negeri Sembilan, Sabtu lalu berhubung kes penderaan seksual dan pembunuhan kejam Nurin Jazlin Jazimin, 8.

Objek itu dikesan dalam pemeriksaan x-ray ke atas wanita terbabit di Unit Pengimejan Bio Perubatan, Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM) di sini semalam.

Sumber memberitahu Berita Harian, pemeriksaan x-ray itu mengesan objek berbentuk segi empat bersaiz kecil yang menyamai bentuk kebanyakan kad SIM di pasaran tempatan.

Usaha sedang dibuat bagi mengeluarkan objek itu, dipercayai kad SIM yang ditelan wanita berkenaan ketika ditahan di sebuah kedai cenderamata berhampiran sebuah pasar raya besar di Bandar Baru Nilai.

"Ada dua cara untuk mengeluarkan objek itu, sama ada menggunakan ubat pelawas (julap) atau pembedahan kecil di abdomen," kata sumber itu.

Dalam serbuan Sabtu lalu, polis merampas dua telefon bimbit dan empat kad SIM daripada wanita itu.
Bagaimanapun, wanita itu menyorok satu lagi kad SIM di bawah lidah sebelum menelannya ketika dalam perjalanan ke Mahkamah Majistret di sini untuk mendapatkan perintah tahanan reman terhadapnya.

Difahamkan, kad SIM itu akan dihantar ke Jabatan Kimia untuk menganalisa maklumat di dalamnya.

Wanita yang berasal dari Jawa Barat itu, dikawal ketat dan dibawa menaiki kerusi roda dari wad ke Unit Pengimejan Bio Perubatan, PPUM, kira-kira jam 12.30 tengah hari semalam. Sejam kemudian dia dibawa semula ke wad. Dia juga dikatakan akan dibawa ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) untuk ujian DNA.

Tinjauan mendapati wad yang menempatkan wanita itu dikawal rapi dua anggota polis bagi menghadapi sebarang kemungkinan.

Sementara itu, majikannya, Simon T S Yap yang ditemui di Nilai, berkata wanita berkenaan tinggal di gerainya di Thai Bazar di pasar raya itu, bukan menyewa bilik di Bandar Baru Nilai seperti dilaporkan.

Katanya, wanita itu yang dibayar gaji bulanan RM300, pernah memberitahu dia kehilangan pasport dan ada membuat laporan polis mengenainya.

"Bagaimanapun apabila saya minta, dia beritahu saya laporan polis itu tertinggal di rumahnya di Puchong, ketika bekerja di sebuah restoran di situ," katanya.

Yap serta beberapa pekerja lain memberitahu, wanita itu juga kerap berbalas mesej pesanan ringkas (SMS) serta membuat panggilan telefon ketika bekerja.

"Saya pernah menegurnya tetapi tidak diendah. Saya bercadang untuk memecatnya sejurus selepas tamat bazar pada 12 Oktober ini tetapi dia sudah ditahan polis. Saya sudah membuat laporan polis semalam (kelmarin) kerana tidak mahu dikaitkan dengannya," katanya.

Yap bagaimanapun yakin pekerjanya itu bukan wanita yang imejnya dirakam menerusi kamera litar tertutup (CCTV) berdekatan lokasi beg sukan yang memuatkan mayat Nurin ditemui.

Beliau berkata, wanita itu berada di kedai pada waktu imej berkenaan dirakamkan.

0 comments: