Rakyat diminta kekalkan kemakmuran

PEKAN: Datuk Seri Mohd Najib Razak berkata, kemakmuran dan kesejahteraan yang dinikmati rakyat negara ini harus disyukuri dengan menunaikan kewajipan yang dituntut oleh agama dan tanggungjawab kepada rakyat.

Timbalan Perdana Menteri berkata, pemimpin yang mempunyai niat ikhlas dan menunaikan tanggungjawab mentadbir dengan baik pasti mendapat balasan yang baik daripada Allah SWT.

"Jika kita menjadi pemimpin adil, prihatin terhadap nasib rakyat, sentiasa mengingati kewajipan kepada Allah, sudah tentu Tuhan akan membantu kita," katanya pada Majlis Ihya Ramadan bersama kakitangan kerajaan, pertubuhan bukan kerajaan (NGO), pemimpin masyarakat dan penduduk setempat sempena Majlis Pemimpin Bersama Rakyat di Masjid Al-Taqwa, di sini, semalam.

Turut hadir, Timbalan Ketua Bahagian Umno Pekan, Datuk Ishak Muhammad, Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN), Datuk Wan Razali Wan Mahussin dan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Peramu Jaya, Wan Iqbal Wan Abdul Hamid.

Najib yang juga Ahli Parlimen Pekan berkata, kerajaan sentiasa memberi keutamaan kepada usaha meninggikan taraf pendidikan rakyat kerana ilmu yang menentukan sama ada sesebuah negara itu berjaya.

Beliau berkata, melalui ilmu umat Islam akan lebih dihormati dan menjadi lebih cemerlang.

Pada majlis itu, beliau menyampaikan sumbangan barang makanan kepada 38 warga emas dan ibu tunggal di DUN Peramu Jaya.

Selepas selesai menunaikan solat Maghrib, Najib meluangkan masa dengan mengadakan pertemuan dengan Pengarah Jabatan Hal Ehwal Khas (Jasa).

0 comments: