Tuanku Mizan murka dikaitkan dengan Al-Arqam

KUALA LUMPUR 21 Sept. – Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin hari ini melahirkan rasa dukacita atas dakwaan dusta yang mengaitkan nama baginda dengan kegiatan Al-Arqam.

Kekesalan Seri Paduka itu dizahirkan melalui Datuk Pengelola Bijaya Diraja, Datuk Wan Mohd. Safiain Wan Hasan dalam satu kenyataan di sini.

Akhbar hari ini melaporkan bahawa kumpulan ajaran sesat yang diharamkan dan berselindung dengan nama perniagaan, Rufaqa Corporation Sdn. Bhd., dipercayai kembali aktif dengan menyebarkan propaganda kepada para anggotanya, yang mendakwa kegiatan mereka direstui Yang di-Pertuan Agong.

Pengerusi Jawatankuasa Tetap Hal Ehwal Islam, Belia dan Mesra Rakyat Negeri Selangor, Datuk Abdul Rahman Palil dilaporkan berkata, pihaknya mengesan pengikut fanatik Al-Arqam menyebarkan propaganda itu menggunakan khidmat pesanan ringkas (SMS) kepada anggotanya di seluruh negara.

Kumpulan itu juga didakwa mempunyai bendera kuning yang diletakkan dalam kenderaan masing-masing sebagai lambang kononnya perjuangan mereka bagi menjatuhkan pemerintahan ketika ini, direstui Seri Paduka.

– Bernama

0 comments: