Ibu bapa Nurin Jazlin tidak disoal siasat


REDA....Norazian Bistaman menyiram kubur Nurin Jazlin sambil diperhatikan oleh Jazimin Abdul Jalil dan dua orang anaknya Nurin Jazshira dan Nurin Jazrina.
KUALA LUMPUR 21 Sept. – Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Arjunaidi Mohamed menjelaskan, kedatangan ibu bapa Nurin Jazlin Jazimin ke Ibu Pejabat Polis (IPD) Petaling Jaya pada pukul 10.15 malam tadi bukan untuk disoal siasat.

Katanya, kehadiran Jazimin Abdul Jalil dan isterinya, Norazian Bistaman bertujuan mendapatkan penjelasan berhubung keputusan ujian asid deoksiribonukleik (DNA) mayat seorang kanak-kanak yang ditemui dalam sebuah beg pakaian di Petaling Jaya pada 17 September lalu.

Arjunaidi berkata, kedua-dua ibu bapa Nurin Jazlin datang ke IPD Petaling Jaya untuk meminta polis memberi mereka salinan keputusan DNA tersebut kerana mereka masih belum memperolehnya sedangkan keputusan DNA itu telah diumumkan oleh pihak media.

‘‘Bukan polis memanggil mereka datang ke IPD Petaling Jaya, sebaliknya ibu bapa Nurin Jazlin yang datang ke sini bersama saudara mereka.

‘‘Mereka tidak disoal siasat, sebaliknya mereka mahu melihat sendiri keputusan DNA tersebut,’’ katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

Semalam, akhbar melaporkan Jazimin dan Norazian dipanggil ke IPD Petaling Jaya untuk disoal siasat. Mereka dilihat tiba di IPD tersebut pada pukul 10.15 malam sebelum mengadakan perbincangan selama sejam.

Arjunaidi menggesa orang ramai tidak membuat sebarang spekulasi berhubung kunjungan ibu bapa Nurin Jazlin ke IPD Petaling Jaya.

Katanya, hal berkaitan keputusan DNA yang masih belum diterima oleh keluarga Nurin Jazlin telah selesai hasil perbincangan mereka selama sejam malam tadi.

Beliau menjelaskan, tindakan segelintir media mendedahkan keputusan tersebut lebih awal menyebabkan polis tidak sempat untuk memaklumkan perkara itu kepada keluarga Nurin Jazlin terlebih dahulu.

0 comments: