Polis tidak tolak penglibatan ‘Pencabul Kampung Baru’

KUALA LUMPUR 21 Sept. – Polis tidak menolak kemungkinan wujudnya pembabitan ‘Pencabul Kampung Baru’ dalam kes kematian Nurin Jazlin Jazimin, 8, yang mayatnya ditemui dalam keadaan menyedihkan Isnin lalu.

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Datuk Christoper Wan Soo Kee berkata, siasatan polis juga bertumpu kepada pelbagai aspek termasuk terhadap ‘Pencabul Kampung Baru’ yang diburu pihak berkuasa sejak tiga bulan lepas.

‘‘Polis akan menyiasat kes kematian Nurin Jazlin dan mencari pembunuh kanak-kanak malang itu.

‘‘Orang ramai diminta tidak membuat spekulasi yang bukan-bukan berkenaan kes ini. Saya harap orang ramai bersabar menunggu keputusan siasatan polis,’’ katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang akhbar selepas majlis taklimat Bahagian Siasatan Seksual, Penderaan dan Kanak-kanak kepada para pemimpin MCA di Auditorium Bukit Aman di sini.

Utusan Malaysia difahamkan, modus operandi ‘Pencabul Kampung Baru’ itu yang turut dipanggil ‘Abang Kucing’ ialah dengan menculik kanak-kanak perempuan menggunakan cerita kucing hilang dan berpura-pura menunjukkan muka sedih.

Penjenayah itu dipercayai menggunakan taktik memujuk mangsa supaya mengikutnya untuk mencari kucing miliknya yang kononnya hilang. Selepas diculik, kanak-kanak perempuan itu dicabul.

Suspek itu juga dipercayai menggunakan dialog:

‘‘Adik, nampak kucing abang tak?’’

‘‘Boleh tolong abang carikan kucing itu?’’

0 comments: