Kematian Nurin Jazlin menyayat hati – Abdullah

PUTRAJAYA 21 Sept. – Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi menyifatkan tragedi yang berlaku ke atas Nurin Jazlin Jazimin sebagai kes jenayah yang amat menyayat hati dan menyedihkan seluruh rakyat Malaysia.

“Kes Nurin, satu kes jenayah menyayat hati. Saya sedih dan marah,” katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat Suruhanjaya Polis di Kementerian Keselamatan Dalam Negeri di sini.

Sambil mengucapkan takziah kepada keluarga mangsa atas apa yang berlaku, Perdana Menteri menegaskan, polis sedang berusaha bersungguh-sungguh untuk menangkap penjenayah yang melakukan kekejaman ke atas Nurin.

Pada 20 Ogos lalu, Nurin Jazlin, 8, murid tahun dua Sekolah Rendah Desa Setapak, Kuala Lumpur yang menghidap sakit buah pinggang dan darah tinggi dilaporkan hilang selepas keluar bersendirian ke pasar malam berhampiran rumahnya di Seksyen 1 Wangsa Maju.

Usaha pelbagai pihak mencari Nurin selama sebulan di Kuala Lumpur dan beberapa negeri di seluruh negara gagal menemui kanak-kanak itu.

Bagaimanapun, pada Isnin lalu, selepas 27 hari kehilangan Nurin Jazlin, orang ramai digemparkan dengan penemuan mayat seorang kanak-kanak perempuan dalam sebuah beg pakaian di sebuah premis perniagaan di Jalan PJS 1/48, Taman Petaling Utama di Petaling Jaya.

0 comments: