Rakan meratap

KUALA LUMPUR 21 Sept. – “Saya tidak percaya adik saya sudah meninggal dunia. Raut wajahnya berbeza ketika saya melihat jenazahnya dua hari lalu di Hospital Kuala Lumpur.

‘‘Hari ini apabila saya melihat semula jenazah, wajahnya sama seperti adik saya,” kata Nurin Jashira, 11, kepada pemberita ketika ditemui di Madrasah Assa’Adah Seksyen 1, Wangsa Maju, di sini hari ini.

Menurutnya, dia menangis apabila mendapat tahu adiknya itu sudah kembali ke rahmatullah.

‘‘Nurin merupakan adik kesayangan saya dan sering bermain-main dengan saya. Kini dia sudah tiada lagi,’’ ujarnya.

Sementara itu, rakan-rakan Nurin Jazlin yang turut ditemui berasa sedih dengan kejadian yang menimpa kawan mereka itu.

Farrah Liyana Fadzil, 11, berkata, setiap petang dia dan Nurin Jazlin bermain di padang permainan berhampiran rumah mereka.

‘‘Tetapi kini Nurin Jazlin sudah tiada lagi,’’ katanya.

Seorang lagi rakannya, Hafizah Harwan, 11, berkata, dia bersama rakan-rakannya yang lain sering pergi ke sekolah bersama Nurin Jazlin.

‘‘Dia suka berlari-lari anak bersama kami. Kami kesunyian kerana tidak lagi kedengaran gelak ketawa rakan baik kami itu,” ujarnya.

0 comments: