Pembunuh sangat kejam, tidak berperikemanusiaan

UTUSAN MALAYSIA

KUALA LUMPUR 18 Sept. – Pembunuh yang bertanggungjawab terhadap kematian seorang kanak-kanak perempuan yang mayatnya dibogelkan dan disumbat dalam sebuah beg pakaian di Petaling Jaya dekat sini semalam disifatkan sebagai sangat kejam.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan berkata, pembunuh terbabit juga tidak berperikemanusiaan.

‘‘Kejam dan sangat tidak berperikemanusiaan. Polis sedang menyiasat kes ini,’’ katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai penemuan mayat seorang kanak-kanak berusia di antara enam hingga sembilan tahun dalam sebuah beg pakaian yang ditinggalkan di hadapan tangga sebuah premis di Jalan PJS 1/48, Taman Petaling Utama, Petaling Jaya dekat sini semalam.

Bedah siasat ke atas mayat mangsa di Hospital Kuala Lumpur mendapati pembunuh telah melakukan penderaan seksual terhadap mangsa.

Mangsa mati akibat kecederaan dalam perut ekoran dirodok dengan objek tumpul secara seksual.

Sementara itu, Utusan Malaysia difahamkan, pembunuhan kejam itu telah mendorong polis untuk mengkaji semula kes ‘Pencabul Kampung Baru’ yang diburu pihak berkuasa sejak tiga bulan lepas.

‘Pencabul’ itu dipercayai boleh membantu pihak polis untuk menyelesaikan dua kes pencabulan kanak-kanak berusia lima dan enam tahun dengan mangsa turut mengalami serangan seksual.

Penjenayah itu dipercayai menggunakan taktik memujuk mangsa supaya mengikutnya untuk mencari kucing milik suspek yang kononnya hilang sebelum mencabul mangsa.

Antara dialog yang pernah digunakan suspek; ‘‘Adik nampak kucing abang tak? Boleh tolong abang carikan kucing abang?’’

Sementara itu, mereka yang mempunyai maklumat berhubung kes bunuh itu diminta menghubungi Ibu Pejabat Polis Petaling Jaya di talian 03-7966-2222.

0 comments: