10,000 poster diedar cari Nurin

BERITA HARIAN


EDAR POSTER: Wakil PPP membantu mengedarkan poster Nurin yang hilang sejak tiga minggu lalu di Plaza Tol Gombak, semalam.

KUALA LUMPUR: Lebih 10,000 poster kanak-kanak perempuan yang hilang sejak tiga minggu lalu, Nurin Jazlin Jazimin, 8, diedarkan kepada pengguna Lebuh Raya Karak di Plaza Tol Gombak, di sini, semalam sebagai usaha mengesan kanak-kanak itu.

Naib Ketua Puteri Umno Wilayah Persekutuan, Datin Ismalina Ismail, berkata usaha itu masih diteruskan selepas mayat seorang kanak-kanak perempuan yang ditemui di Petaling Jaya, kelmarin disahkan bukan Nurin.

"Sebanyak 5,000 poster diedarkan sebelum ini, terutama di Lembah Klang. Kali ini, jumlah itu dipertingkatkan kepada 10,000 keping, dengan harapan dapat diedarkan ke seluruh negara, sekali gus membangkitkan kesedaran di kalangan rakyat untuk membantu mengesan Nurin," katanya.

Projek itu turut mendapat kerjasama Parti Progresif Penduduk (PPP), Persatuan Kebajikan Bekas Perisikan Malaysia (Perisi) dan MTD Capital Bhd selaku pemegang konsesi lebuh raya berkenaan.

Ismalina berharap pengedaran poster itu dapat memberi kesedaran lebih meluas kepada orang ramai supaya lebih prihatin terhadap kehilangan Nurin.

"Saya agak terkejut apabila mendapati ada di kalangan masyarakat masih tidak mengetahui kes ini. Saya juga berharap kanak-kanak itu dapat ditemui semula Aidilfitri," katanya.

Sementara itu, bapa Nurin, Jazimin Abd Jalil, berkata beliau terkejut dan berdebar apabila dimaklumkan mengenai penemuan mayat kanak-kanak perempuan kelmarin.

"Keadaan saya masa itu hanya Tuhan saja yang tahu tapi naluri saya berkata anak saya masih hidup, namun saya bersyukur mayat tersebut bukan anak saya," katanya.

0 comments: