Kes Nurin: Pembunuh masih di sekitar KL

KUALA LUMPUR: Polis percaya pembunuh Nurin Jazlin Jazimin, 8, yang mayatnya ditemui dalam beg pakaian di Petaling Jaya, minggu lalu, dipercayai masih bersembunyi sekitar ibu negara.

Sumber memberitahu suspek juga dipercayai ketakutan kerana bukan saja diburu polis tetapi turut menjadi sasaran kecaman orang ramai yang marah berikutan tindakannya membunuh kanak-kanak tidak berdaya itu.

Katanya, polis juga sedang melakar wajah suspek berdasarkan maklumat seorang pemilik rumah, Ahad lalu, yang mendakwa pernah menemui lelaki itu kira-kira dua minggu sebelum mayat kanak-kanak itu ditemui.

"Ia dijangka siap dalam waktu terdekat dan gambar itu akan diedarkan kepada semua pegawai dan anggota polis selain pihak media bagi membantu memburu penjenayah berkenaan," katanya ketika dihubungi semalam.

Semalam, Berita Harian melaporkan satu lagi petunjuk diperoleh polis bagi membantu siasatan kes pembunuhan Nurin, apabila seorang lelaki mencurigakan dilaporkan mahu menyewa sebuah rumah tidak jauh dari mayat kanak-kanak itu ditemui, 17 September lalu.

0 comments: