Jiran terkejut pasangan ditahan

KLANG 28 Sept. – Terkejut dan sukar dipercayai. Itulah yang dirasai oleh penduduk sekitar Lorong Putih, Kampung Kuantan apabila yang ditahan bagi membantu siasatan kes pembunuhan Nurin Jazlin Jazimin, 8, merupakan jiran yang mereka kenali sejak empat tahun dahulu.

Rata-rata penduduk di kawasan tersebut ketika ditemui sukar mempercayai berita itu memandangkan dua suspek yang merupakan suami isteri itu dikenali sebagai jiran yang baik dan peramah.

Seorang penduduk, Zubaidah Abu, 60, nyata masih terkejut dan menggigil apabila mengetahui berita tersebut memandangkan dia tidak pernah melihat sebarang tingkah laku yang mencurigakan daripada pasangan suami isteri berkenaan.

“Selama empat tahun berjiran dengan pasangan terbabit yang mempunyai dua anak lelaki, mereka amat baik dan kelihatan bahagia dengan keluarga.

“Tetapi, saya tidak pula pernah melihat sebarang kanak-kanak dibawa masuk atau keluar dari rumah tersebut selain dua anak lelaki mereka,” katanya.

Sementara itu, di Shah Alam, beberapa pemilik kedai di kawasan berhampiran butik pakaian pasangan berkenaan juga menganggap pasangan terbabit begitu baik dan tidak sombong.

Pekerja di kedai dobi, Anida Samsuri, 39, berkata, dia sering mengunjungi kedai pasangan itu untuk membeli baju kurung dan seringkali mendapat potongan harga.

“Amat sukar mempercayai mereka terlibat dengan kes ini,” katanya.

Bagi pelanggan butik pasangan itu, Aida Rahmat, 45, yang kali terakhir mengunjungi butik tersebut dua minggu lalu, dia tidak merasai sebarang keganjilan sewaktu berada di kedai tersebut.

“Saya sepatutnya mengambil sepasang lagi baju hari ini, tak sangka pula apabila ke sini hari ini dimaklumkan pemilik kedai ini merupakan suspek kes Nurin Jazlin,’’ katanya lagi.

Seorang lagi pelanggan, Nor Amni Haris, 22, turut sependapat dengan Aida dan menganggap pasangan terbabit sentiasa mesra dan ramah dengan pelanggan.

“Saya dah lama menempah baju di sini, selain itu, saya juga sering mendapatkan tudung dan pin baju di sini memandangkan kedai ini menawarkan barangan yang murah dan berkualiti.

“Selain itu, saya juga selesa dengan pemilik kedai ini yang baik dan tidak sombong,” katanya lagi.

0 comments: