Tiga lagi remaja perempuan hilang

UTUSAN MALAYSIA


Norashila Jaafar.


KUALA LUMPUR 17 Sept. – Keluarga Norashila Jaafar, 12, yang hilang selepas pergi ke surau berhampiran rumahnya di Bukit Beruntung, dekat sini untuk solat sunat tarawih kelmarin, berharap anak sulung itu ditemui segera.

Bapanya, Jaafar Abdullah, 40, memberitahu, walaupun dia sudah membuat laporan di Balai Polis Bukit Sentosa mengenai kehilangan Norashila tetapi sehingga kini, tiada sebarang maklumat diterima mengenai anaknya itu.

‘‘Sebelum ke surau malam Sabtu lalu, Norashila ada mengambil wang ibunya sebanyak RM50 dan telefon bimbit saya tanpa pengetahuan kami.

‘‘Dia langsung tidak menunjukkan sebarang petanda dan tidak pulang ke rumah selepas ke surau di blok berdekatan,” katanya ketika ditemui di rumahnya di Taman Bunga Raya, Bukit Beruntung, dekat sini hari ini.

Jaafar, seorang pemandu di Jabatan Penerangan ada beberapa kali cuba menghubungi telefon bimbit yang dipegang Norashila, namun gagal.

“Apa yang pelik, semalam, telefon isteri saya ada terima satu panggilan misteri yang menggunakan talian telefon tetap, namun ia tiada suara,” jelasnya.

Katanya, Norashila yang belajar di Sekolah Rendah Taman Bunga Raya di sini berubah sikap sejak kebelakangan ini dan suka memberontak.

“Kalau sebelum ini, ibunya meminta dia keluar beli barang, dia akan berbuat demikian namun keadaan tidak lagi sama seperti dulu,” jelasnya.

Dalam hal ini, Jaafar merayu dan meminta sesiapa yang mempunyai maklumat atau mengetahui di mana Norashila berada agar segera menghubunginya di talian 019-3426937.

Sementara itu, Utusan Malaysia difahamkan Norashila hilang bersama-sama jirannya, dua remaja perempuan yang berusia 14 tahun.

Dua remaja perempuan yang hilang itu ialah Rosbazla Mohd. Basri dan Nursyakila Azlan, kedua-duanya pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan Taman Bunga Raya, Bukit Beruntung.

0 comments: