Bapa tetap yakin bukan mayat Nurin



UBAT RINDU: Jazimin dan isteri, Noraziah Bistaman bersama dua anak mereka Nurin Jazlisa, 1 tahun dan Nurin Jazhira, 9 tahun melihat gambar Nurin yang masih hilang.

PETALING JAYA: Bapa kanak-kanak hilang, Jazimin Abdul Jalil tetap yakin mayat dalam beg pakaian yang ditemui berhampiran pejabat sebuah syarikat penerbitan di Taman Petaling Utama, bukan anak perempuannya.

Beliau ketika dihubungi berkata, dia dan isteri memeriksa mayat itu berulang kali dan tidak jumpa apa-apa tanda yang dimiliki Nurin Jazlin yang hilang sejak sebulan lalu.

“Susunan gigi depannya (Nurin) kecil dan rapat, selain gigi taring yang sedikit panjang, tidak sama seperti mayat itu.


“Bagaimanapun, ada satu lagi tanda yang tidak boleh saya ceritakan kerana bimbang menjejaskan keselamatan Nurin. Biarlah ia menjadi rahsia saya dan isteri saja,” katanya yang yakin anaknya masih hidup.

Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Arjunaidi Mohamad, pula berkata pihaknya sedang mengenal pasti identiti seorang wanita yang imejnya dirakam kamera litar tertutup (CCTV) di premis tempat beg berisi mayat itu ditemui.

Katanya, berdasarkan keadaan fizikal, wanita itu dipercayai berbangsa Melayu dan berusia lingkungan 20-an. “Polis sedang berusaha mengesannya untuk membantu siasatan. Dia didapati berada di tempat kejadian kira-kira jam 2 petang Ahad lalu sebelum dijemput sebuah kereta Perodua Kenari berwarna perak.

“Wanita itu berambut hitam paras bahu, dengan ketinggian antara 1.55 hingga 1.6 meter. Ketika imejnya dirakamkan, dia memakai kemeja-T merah dan jeans biru,” katanya.

Beliau berkata, rakaman itu sudah dihantar ke makmal forensik untuk dianalisis. Ditanya sama ada polis ada menerima sebarang maklum balas daripada ibu bapa atau waris kanak-kanak yang dibunuh kejam itu selepas gambarnya disiarkan media, beliau berkata, setakat ini belum ada perkembangan positif mengenainya.

0 comments: