Keifli mengaku tidak bersalah ambil dadah

Oleh NOOR AZMAH IBRAHIM


PETALING JAYA 23 Mei - Seorang pelumba kereta yang juga bekas suami penyanyi dan pelakon Linda Rafar, Keifli Othman dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini hari ini atas tuduhan mengambil dadah berbahaya jenis methamphetamine di sebuah pusat hiburan, awal pagi Ahad lalu.

Keifli, 33, yang berambut perang mengaku tidak bersalah selepas pertuduhan dibacakan di hadapan Majistret Azroul Hisham Azulan.

Bapa kepada dua anak itu didakwa melakukan perbuatan tersebut di 32-2, Jalan PJU, Mutiara Damansara di sini pada pukul 5 pagi, 21 Mei lalu.

Dia dituduh mengikut Seksyen 15(1)(a) Akta Dadah Berbahaya 1952 yang membawa hukuman denda maksimum RM5,000 atau penjara tidak lebih dua tahun dan diletakkan di bawah pengawasan polis jika sabit kesalahan.

Turut didakwa ialah 21 pengunjung lelaki dan lapan perempuan berusia antara 17 dan 35 tahun yang juga mohon dibicara.

Mereka termasuk bekas pengacara, Wan Putra Hafeez Datuk Hizani Hamzah, 25, dan model, Johan Hussein Bakhtiar, 34, empat pelancong warga Belanda, Roelof Stijnman, 27, Daniel Deckers, 25, Sabne Agnes, 24, dan Joes Bek, 26, serta penyunting video warga Indonesia, Kemal Masuara, 26.

Mahkamah membenarkan setiap tertuduh diikat jamin RM1,500 dengan seorang penjamin dan menetapkan sebutan semula kes 9 Ogos ini.

Keifli dibebaskan selepas ayahnya, Datuk Othman Abdul Manan membayar wang jaminan.

UTUSAN MALAYSIA

0 comments: