BISIK-BISIK

BISIK-BISIK

SEJURUS selepas Mahkamah Tinggi memutuskan Mohammad Nizar Jamaluddin Menteri Besar Perak yang sah kelmarin, Najib Tun Razak telah meminta semua pihak bertenang dan jangan terlalu ghairah atau gusar.

Wajarlah peringatan Perdana Menteri itu kerana tidak sampai 24 jam kuasa Menteri Besar diperoleh semula oleh Mohammad Nizar, beliau telah mengambil beberapa tindakan drastik. Ia termasuklah menggantung jawatan Penasihat Undang-Undang Negeri dan Setiausaha Kerajaan Negeri.

Bagi Awang, rakyat Perak khususnya tidak wajar dibiar terus berada dalam kekeliruan dan serba salah. Justeru keputusan mahkamah itu perlu dilihat dalam perspektif yang betul.

Tanda tanya terus menyelubungi pemikiran rakyat Perak kerana selepas semua tindakan itu, Mohammad Nizar pula perlu keluar pejabatnya ekoran Mahkamah Rayuan membenarkan rayuan Dr. Zambry Abd. Kadir bagi menangguhkan keputusan Mahkamah Tinggi yang memihak kepada Mohammad Nizar.

Memahami proses mahkamah dan menerima apa juga keputusan dengan tenang dan positif adalah antara ramuan untuk mengelakkan rakyat terus keliru. Jalan terbaik perlu dicari.


Awang – Faham.

0 comments: