BISIK-BISIK

BISIK-BISIK

STATUS haram Parti Komunis Malaya (PKM) tidak pernah diubah dan ia tidak boleh diubah. Hanya orang yang tidak mengetahui dan memahami sejarah (buta sejarah) sanggup memberi ruang kepada PKM yang diharamkan!

Awang dapat merasakan kekejaman Ching Peng dan gerombolannya. Angkara mereka, negara terpaksa diisytihar darurat bagi satu tempoh yang cukup sengsara.

Hidup rakyat yang tidak berdosa terancam. Kesan kekejaman PKM tidak terkata dan sampai sekarang masih diratapi. Rakyat, askar dan polis bertarung nyawa mempertahankan negara.

Sebahagian daripada mereka disembelih komunis dan sebahagian lagi cacat anggota secara kekal. Kemusnahan harta benda tidaklah terkira. Bagi yang maut di tangan komunis, anak cucu mereka menderita sehingga kini.

Tanyalah dan dekatilah mangsa-

mangsa kekejaman komunis yang masih hidup. Dengarlah cerita mereka yang terpaksa meneruskan hidup dengan kaki kudung akibat terkena jerangkap samar yang dipasang komunis.

Maka, pihak berkuasa tidak boleh memberi ruang kepada pihak-pihak yang cuba memberi jenama baru kepada PKM dan komunisme. Kerajaan perlu bertindak tegas terhadap sesiapa juga yang cuba mengubah sejarah hitam PKM.


Awang – Anak merdeka.

0 comments: