RENCANA KOSMO : KHAMIS 06 OGOS 2009

Muzik sekadar di pinggiran
Dulu 60 minit, sekarang berkurangan kepada 30 minit sahaja. Satulangkah yang dikira sangat tidak realistik ketika penghayatan senisemakin meningkat di kalangan generasi muda.


Muzik untuk kehidupan
DENGAN keadaan yang mungkin akan merugikan pelajar sekolah jika benarrancangan pengurangan masa pendidikan muzik dilaksanakan, hal ini perludibincangkan lebih serius dan mendalam lagi bagi mengupas nilaipemikiran serta kreativiti dalam ilmu muzik yang masih lagi diperlekahramai.

Airbrush pilihan remaja
Sering digunakan dalam kerja-kerja ilustrasi dan sentuhan semulafotografi. Sebabnya, campuran warnanya yang halus membuatkan setiapgambaran yang ingin ditonjolkan kelihatan lebih menarik.


Dilema trafik di Kemboja
Pada tahun 2008, purata kematian akibat kemalangan jalan raya di Kemboja ialah seramai empat atau lima orang sehari.

'Semuanya bagus-bagus'
Walaupun semakin dihimpit arus pemodenan bandar raya Melaka, KampungJawa tetap berdiri megah bersama peninggalan sejarahnya.


Gempar stesen minyak 'terbakar'
Simulasi kebakaran di stesen minyak di Behrang berjaya memberi pengetahuan cara-cara menangani situasi kecemasan.


Brandon bak ular menerkam mangsa
MATA bening Brandon Chan, 38, tajam menikam retina Oliver Lee, 35.Barangkali sebagai anak murid dan rasa bersalah, Oliver gentar untukbertarung dengan sifunya, lalu dia tunduk menikus.


Hasan dalami dua ilmu
SI CILIK, Hasan Mahadi Shahruddin, 11, memiliki persamaan dengansifunya, Brandon. Apa lagi kalau bukan menjadi peminat tegar Bruce Lee.


Kegilaan konkatsu di Jepun
BERGAYApenuh elegan, sekumpulan anak muda memenuhi sudut resepsi di salahsebuah dewan di Tokyo, Jepun. Dihias bagai istana penuh romantik,atmosfera dewan itu dihangatkan dengan suasana ala Greek.

Hilai tawa di dasar laut
Keindahan dasar laut mungkin bertukar menjadi mimpi ngeri apabilapenyelam skuba mula mengalami kejadian yang aneh. Adakah insiden itudisebabkan perbuatan bercakap besar ataupun tekanan kedalaman?

0 comments: